False

Už deset měsíců testuje Hasičský záchranný sbor elektromobil Volkswagen e-Golf

Technika-Vybavení/Technika

17.08.2018
Už deset měsíců testuje Hasičský záchranný sbor elektromobil Volkswagen e-Golf
qqqqqqq-(1).jpg
13. října 2017 převzal ředitel Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje brigádní generál Ing. Vladimír Vlček, Ph.D. do dlouhodobé zápůjčky od společnosti Porsche Česká republika v rámci projektu Demo e-car zcela nový elektromobil Volkswagen e-Golf. 

ww-(1).jpg

Projekt umocňuje systematické úsilí společnosti Porsche ČR popularizovat elektromobilitu. Firma se pravidelně zúčastňuje řady akcí pro veřejnost i odborníky, kde představuje nejnovější trendy v této oblasti, včetně prezentace svých elektromobilů.

qqqq-(1).jpg

Vůz pro moravskoslezské hasiče je vyveden v jejich typických barvách – červený odstín RAL 3024 je doplněn žlutozelenými pruhy a také šrafováním chevron na zádi.

Maximální výkon agregátu je 100 kW a krouticí moment 290 Nm. Výsledkem je zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 9,6 sekundy při maximální rychlosti až 150 km/h.

q-(1).jpg

V oblasti výjezdové činnosti zatím elektromobilita nevyhovuje nárokům hasičů na zásahovou techniku, ale nedílnou součástí Hasičského záchranného sboru ČR je mnoho dalších úkolů - prevence, výkon státního požárního dozoru, ochrana obyvatelstva, preventivně výchovná činnost a další. 

qqqqqqqqq-(1).jpg

Právě toto jsou oblasti, ve kterých lze elektromobily úspěšně uplatnit. V rámci těchto činností již od začátku roku 2017 využívají hasiči v Moravskoslezském kraji také několik vozidel Škoda Octavia 1.4 s pohonem na stlačený zemní plyn - tedy CNG.

Nový e-Golf je u Hasičského záchranného sboru Moravskoslezského kraje využíván rovněž pro odbornou přípravu hasičů zařazených ve výjezdových jednotkách a to včetně jednotek dobrovolných. 

Hasiči se tak mohou bezprostředně seznámit s bezpečnostními prvky elektromobilů a taktikou zásahu při požáru či dopravní nehodě tohoto zatím ne zcela obvyklého dopravního prostředku. 

Pro zasahující záchranáře je běžně důležité například rozmístění akumulátorů, což je v rámci HZS MSK pokryto speciální databázovou aplikací ve všech prvovýjezdových automobilech, u elektromobilů je navíc potřeba znát postupy pro uvedení do tzv. bezpečného stavu, tedy vyloučit rizika spojená s vysokým napětím v jednotlivých součástech vozu.
FOTOGALERIE
1