V úterý 19.9.2023 informovala prokurátorka Kinga Okoń z okresního státního zastupitelství v Krakově, vyšetřovatelé obdrželi znalecký posudek o rychlosti, jakou se vozidlo pohybovalo těsně před tragédií. To je 162 kilometrů za hodinu. Na místě nehody - kvůli rekonstrukci mostu Dębnicki - byl rychlostní limit 40 kilometrů za hodinu.
"Zapisovatelé nezaznamenali pokus o brzdění," dodal státní zástupce.
Dosavadní zjištění ukazují, že řidič Renaultu Megane, který jel po třídě Krasińskiego směrem k mostu Dębnicki, ztratil kontrolu nad vozidlem a projel křižovatkou před mostem. Pak sklouzl doleva, narazil na sloup semaforu a lampu pouličního osvětlení a pak se překulil přes schody na bulvár Czerwieńského, kde narazil do betonové zdi.
Podle vyšetřovatelů auto řídil Patryk P. Podle státního zastupitelství měl řidič vozu 2,6 promile alkoholu v moči a 2,3 promile v krvi. Jeden z pasažérů měl v krvi 1,3 promile a v moči 1,6 promile. Druhý cestující - 1,4 v krvi a 1,2 v moči. Třetí cestující byl střízlivý.
Okresní státní zastupitelství v Krakově vyšetřuje úmyslné porušení bezpečnostních pravidel v pozemní dopravě a neúmyslné způsobení nehody řidičem.
Svědek nehody
Podle zjištění policie byl svědek nehody - viditelný na záznamu z bezpečnostní kamery - občanem země mimo Evropskou unii, která nežila v polštině.
"Tato osoba bude vyslechnuta jako svědek ve své zemi místními soudními orgány," řekl na konci srpna prokurátor Rafał Babiński.
Poznamenal také, že důkazy, které mají vyšetřovatelé dosud k dispozici, neumožňují formulovat proti této osobě žádné obvinění. Podle předběžných zjištění bylo auto nejméně 40 metrů před okamžikem, kdy se přiblížilo k chodci, již ve fázi smyku.
Zdroj: tvn24.pl