Výrobce: Epic Aircraft
Speciální funkce: Turbovrtulová lehká letadla
Odhadované výrobní náklady: 3,25 milionu USD*
Epics E1000 je 7-místné (pilot + 6) lehké letadlo s více než 1.000 koňskými silami, které získává od Pratt & Whitney Canada, jediného turbovrtulového leteckého motoru PT000-6A, kterým je vybaven. Vzhledem k tomu, že E67 je vyroben převážně z uhlíkových vláken, které byly speciálně vybrány pro svou nízkou hmotnost a fantastickou pevnost, letadlo společnosti Epic je schopno některých úžasných věcí.
Jeho jediný motor je dostatečně výkonný, aby poháněl E1000 nahoru rychlostí 66.6 stop za sekundu. Jakmile toto lehké letadlo dosáhne své cestovní výšky ve výšce 34,000 XNUMX stop, může udržovat rychlost 385 mil za hodinu a zůstat ve vzduchu na vzdálenost asi 1,900 XNUMX mil - to není špatné pro letadlo o délce 36 stop.
Výrobce: Northrop Grumman
Speciální funkce: Schopnost stealth
Odhadované výrobní náklady: 2,1 miliardy dolarů*
Tento neviditelný bombardér se smíšenými křídly byl vyvinut během studené války, aby v případě potřeby dopravil (dvoučlennou) posádku bez povšimnutí do sovětského vzdušného prostoru. S cenovkou více než 2 miliardy dolarů za letadlo je B-2 Spirit společnosti Northrop Grumman jedním z nejdražších letadel na trhu, a to nezahrnuje 60 milionů dolarů potřebných pro modernizaci požadovanou každých sedm let.
S rychlostí přes 600 mil za hodinu může B-2 Spirit dosáhnout enormních rychlostí při přenášení 40 000 liber zbraní, ale to je z velké části způsobeno tahem 17 000 liber, který poskytuje její 4 General Electric F118-GE-110 dvouproudové motory
Výrobce: Lockheed Martin a Boeing
Speciální funkce: Neviditelný plášť
Odhadované výrobní náklady: 350 milionů dolarů*
Společné operace mezi výrobci letadel jsou mnohem běžnější, než by se dalo očekávat. Takto vzniklo mnoho z nejmodernějších letadel na světě. Dvoumotorový, jednomístný taktický bitevník F-22 Raptor, vyvinutý týmy z Lockheed Martin a Boeing, je dobrým příkladem takového letadla.
V boji může F-22 Raptor pohodlně dosáhnout rychlosti kolem Mach 1,5 (1,150 mph), ale to není vše, co dělá tento klasický stíhací letoun vyniknout. Má dosah více než 1,830 XNUMX mil a je také vybaven radarovou technologií AN/APG-77 od Northrop Grumman , což jej činí z velké části neviditelným pro nepřátelské skenery.
Výrobce: Boeing
Speciální funkce: Vojenská doprava
Odhadované výrobní náklady: 218 milionů dolarů*
Pokud jde o vojenské dopravní letouny, jen velmi málo z nich je ve stejné třídě jako C-17 Globemaster III. S délkou 174 stop a délkou necelých 170 stop od špičky křídla ke špičce křídla je Globemaster schopen nést 102 výsadkářů (s vybavením) do výšek asi 45 000 stop.
C-17 Globemaster od Boeing je ve službě u amerického letectva od roku 1995, ale je také používán řadou dalších vojenských jednotek po celém světě. Ačkoli byl Globemaster III zapojen do několika vojenských operací, včetně válek v Iráku a Afghánistánu, byl také použit při různých katastrofách k poskytování pomoci těm, kteří ji potřebovali.
Výrobce: Boeing
Speciální funkce: Námořní hlídka
Odhadované výrobní náklady: 290 milionů dolarů*
P-8A Poseidon, pojmenovaný po bohu moře, je v současné době používán více než polovinou ozbrojených sil tuctu zemí, včetně Spojených států od roku 2013. Letoun má zabudovaný radarem naváděný raketový systém pro případ, že by se jeho pilot dostal do bojové situace.
Hlavním úkolem P-8A Poseidon je detekovat nepřátelské ponorky - což může dělat při cestovní rychlosti 200 mil za hodinu ve výšce pouhých 200 stop nad vodou. Pokud je však vyžadován rychlý únik, dva motory Poseidon CFM International CFM56-7B27A s vysokým obtokovým turbodmychadlem mohou letadlo vytočit do rychlosti a dostat posádku z nebezpečí rychlostí přes 575 mil za hodinu.
Výrobce: Lockheed Martin, Bell Helicopter a AugustaWestland
Speciální funkce: Prezidentská flotila
Odhadované výrobní náklady: 241 milionů dolarů*
VH-71 Kestrel se měl stát flotilou prezidentských vrtulníků, které by nahradily stávající Marine One. Měl stoupat rychlostí blesku přes 2 stop za minutu, a když dosáhl cestovní výšky, VH-000 Kestrel, poháněný přeplňovanými motory General Electric CT71-7E (8 kusy), mohl letět skrz mraky rychlostí 3 km / h.
Kvůli extrémně vysokým výrobním nákladům bývalý prezident Barak Obama program zrušil. Dokončení pouze 9 (z 28) VH-71 Kestrel stálo více než 4 miliardy dolarů. Aby rána byla ještě sůl, pouze 164 milionů dolarů z této částky bylo získáno zpět prodejem 9 vrtulníků do Kanady.
Výrobce: Northrop Grumman
Speciální funkce: Celoskleněné
Odhadované výrobní náklady: 232 milionů dolarů*
Od jeho zavedení v roce 1960, Singapur, Egypt, Japonsko, Izrael, Tchaj-wan, Mexiko a Francie přidali Hawkeye do svých vojenských flotil. Čtvrtou a nejnovější generací letounu je E-2D Advanced Hawkeye, který se poprvé vznesl do oblak v roce 2007.
Dva turbovrtulové motory Allison / Rolls-Royce T56-A-427A vybavené nejnovějším modelem pohánějí Advanced Hawkeye vpřed rychlostí až 402 mil za hodinu. E-2D je vybaven celoskleněným taktickým kokpitem, který je vybaven "pokročilými misijními počítači a taktickými pracovními stanicemi" a je schopen provádět mise téměř za všech povětrnostních podmínek.
Zdroj: mx.investing.com