“…majitel tohoto iPhonu měl těžkou autonehodu a nereaguje na výzvy telefonu…”
Takto jsme na lince 112 slyšeli automatické hlášení z iPhonu.
Automaticky hlas informoval o možné nehodě uživatele iPhone a sděloval přesné souřadnice. Operátor se snažil během hovoru kontaktovat majitele a následně se pokoušel majiteli dovolat dvakrát zpět. Během hovoru majitel nereagoval, ozývaly se pouze ruchy a hlasy pravděpodobně dalších účastníků nehody.
Nemusíte mít ale jen iPhone. Od 1. dubna 2018 musí být všechna nová auta, prodávaná v EU, vybavena systémem eCall. Propojuje palubní počítač auta, mobilní sítě a centrum tísňového volání. Systém automaticky sdělí například přesnou polohu vozidla, počet osob ve vozidle, jeho majitele a typ vozidla nebo směr a rychlost jízdy před nehodou.
Zdroj + foto: facebook HZS hlavního města Prahy